Zoo Negara

k, bab introduction nih memang bukan kepakaran aku.
tau tak impian aku nak ke zoo sejak aku sem 1 kat Gombak lagiiiiiii!
sekarang aku dah 2nd year, kire setahun jugak lah aku simpan impian tuh.

dari dulu lagi, merancang bagai nak gileeee,
tak jugak peginyeee,
yang aku pulak, entah ape excited sangat nak pergi zoo pon tak tauuuuu. hoho

so, rancangan kali nih menjadik!
terima kasih ye awak awak semua sebab punctual.
yang tak leh tahan tuh, janji pukul 9!
tapi marissa dengan husra datang bilik aku dalam pukul 8.45!
bagos! semangat macam nih lah yang aku nakkk!
tapi pergi zoo je lah awal macam nih, pegi kelas? HAHA

sebagai permulaan, bergambar kat bilik memanglah HARUS.

so seramai 7 orang yang pergi, konvoi 2 kereta. Laporan.
Memang dyorang buat aku macam guru bertugas lawatan sambil belajar untuk budak-budak yang baru tamat UPSR!


Zoo Negara! yezza!
bayaran masuk satu kepala bersamaan RM20. Harap maklum :)

the gojesesss! hehe

nampak tak ade monyet kat atas tuh?
monyet tuh tengah mengajar dyorang nih gaya seekor forever alone.
dan inilah hasilnye! kahkah!

dan ke'excited'an aku sangat terserlah!

wani pandang kambing eh? haha

self shot! nice pulak aku rase.

sha buat muke sore eyes! haha
nanti buat video, suruh Nasri masok sekali dalam video tuh. haha

let's go to the Ape Centre! I will guide you! 



makcik tudung pink tuh bukan dalam kalangan kitorang lah yang pasti.
sesuke aku je panggil makcik!

coach singa laut tuh hensem lah pulakkk, haha

tarik lagi shidaaaa! tarik selagi boleh!

haaaa, bentuk love! kau ade?


Welcome to the Ape Centre!

Ape Centre! Tempat yang aku nanti-nantikan!


ade 3 ekor je? cissss! Aku pk kan, bersepah binatang nih.. banyak-banyak lah syokkk!

weh, sumpah macam manusia betol,
cuma tangan dia tuh panjang bebenor,
dah selalu sangat bergayut nih, haha

caption takde lagi sengal ke boleh letak?
dah 42 tahun weh dia hidup. hoho

"Kenal keluarga Orangutan Kami"
Tetibe ade gambar kosong kat tengah-tengah tuh,
Nama dia Awang kalau tak silap,
Aku syak dia malu kalau orang amek gambar dia kot.

Time nih dyorang buat lawak, dan aku gelak bagai nak gile!
Setiap aksi yang berok-berok tuh buat mesti diiringi dengan dialog-dialog sengal yang dyorang nih reka.
Dan aku hanya mampu tergelak, tegelak dan tergelak!
Kalau ade katil, aku dah berguling-guling dah.
Then ade lah foreigner nih tegor kitorang.
Mungkin terkejut kot tengok aku gelak over gegile,
so dia nak bergambar dengan kitorang.
Statement retis!

comel kan that small girl?

kalau benda hidup, memang aku peluk dia bebetol!

aku dengan marissa dah boleh tukar tudung dahhhhh

Ular kat atas tuh besar gileeee~



berat gajah tuh 3000 kg okayyyy.

trademark entah papeeeeee =,="

yang aku serius bebenor nak bayar parking fees tuh dah kenape?
time nih pon kelakar jugak!
ye lah, kitorang masok parking sesame,
sekali bila part nak bayar,
Hani punye tiket lebih seringgit dari aku!
padahal lebih kurang je kottttt.
Sabar eh Hani? HAHA
seringgit jer wehhhhhhhhhhhh

muke kelaparan + kepenatan.

gambar nih paling aku sukeeeee :)

pose kejap before nak balek :)

lapar punye pasal, singgah Wangsa Walk melantak!

k, meh sini nak ceghitaaaaa!
Time kat Wangsa Walk tuh, korang pilih bag, macam nak pilih laki tau tak!
Lame gileeeee, dan termasoklah aku!
Aku dengan teragak-agak, nak beli ke tak, nak beli ke tak.
Tengok sorang-sorang happy jeeee membeli belah,
so sebab tuh lah jugak aku macam sedikit terpengaruh,
once korang cakap bende tuh macam lebar sangat, teros tak confident nak beli.

another special love letter for you girlsss
first of all, jutaan terima kasih sebab korang berjaya merealisasikan hajat aku untuk melawat zoo, walaupun pada asalnye kite nak pergi Zoo Melaka, tapi aku tak kisah, janji aku dapat tengok binatang kesukaan aku. Sebenarnye, aku tak tau kenape aku begitu obses dengan monyet, mawas, beruk dan seangkatan dengannya. Maybe they have something special that can attract me which I can't figure out what it is. Terima kasih jugak sebab menepati mase, melayan kerenah gile aku dekat sane. Sumpah aku dah lame tak gelak besar macam tuh okayyy. Sampai menangis aku gelak. And aku enjoy sangat dapat lepak dengan korang ramai-ramai. Hilang semua keseteressan aku. 

Pleaseeeee, jangan lupekan persahabatan kite nih, and hope sesangat, lepas nih boleh enjoy/lepak/holiday macam nih lagiiii even kite dah lain department and dah tak same kelas. And since kad siswa kite dah valid, tak dapat luar negara, Sabah Serawak pon boleh wehhh. haha

Again, thank you dear my awesome girl friends. ILOVEYOU.



NotaKaki : Buat engkau yang pernah berjanji, terima kasih kerana memungkiri kerana ia mengajar aku erti hidup berdikari. Aku harap aku orang terakhir yang kau buat macam nih. Percayalah, sakit tuh memang akan hilang, tapi luka parut yang kau tinggalkan akan kekal selama-lamanya. Tahniah buat aku kerana telah berjaya melupakan keseluruhannya dalam mase yang agak singkat. Dan tahniah jugak buat kau kerana berjaya memperlakukan aku sebagai orang asing. Kita bertentang mata, lepas tuh kau bla! Well, when you go, don't ever think I'll make you try to stay..



No comments:

 
COPYRIGHT@ASHIDAMDANUAR