Study Circle best!

Assalamualaikum genggggg! 

kali nih nak cerita pasal Study Circle...korang tau tak ape Study Circle tuh? ok, yang dah tau tuh buat-buat tak tau lah ehh...sebab aku nak explain jugakkkkk! Study Circle nih is like usrah or Halaqah. K, tak tau jugak usrah/halaqah tuh ape? Tengok tv takk? Tengok TV9 takkk? kan ade program Halaqah kat tv9 tuhh...ok, tak tengok jugak tv9? *k, aku pon tak tengok sebenarnye..

ok, macam nih, kalau time aku sekolah menengah dulu, ade program usrah yang mana akan ada sekumpulan pelajar yang bilangannya tak ramai, dalam lingkungan 10-12 orang macam tu lah. Dyorang nih akan duduk dalam bulatan and akan membincangkan isu semasa, tak pon, dyorang akan mengulas buku-buku agama, elaborate on selected hadith or ayat-ayat Al-Quran. Setakat nih usrah yang aku dah pergi semua macam nih...kalau aku salah, tolong betolkan.


*gambar sekadar hiasan

so, kat UIA, memang subjek Study Circle nih masuk credit hour..!Kira subjek wajib jugak laaa.. Siapa yang dah masuk SUKSIS, PALAPES, WATANIAH or yang sewaktu dengannya, tak payah dah register Study Circle nih.. Dulu teringin jugak nak masuk SUKSIS, tapi mengenangkan program-program yang selalu buat time cuti, aku pon batalkan hasrat tuhhh..nak balek rumah lah for sure!

ok, panjang sangat dah aku membebel nih...
so, subjek nih pon ade presentation. 20 % kotttt...tajuk bebas tapi mestilah kreatif and ade mesej yang nak disampaikan. Nak tau group aku buat apeeee??
Anis decide nak buat wayang kulit..memang gileeeeeeeee! dia cakap dia sanggup lukisssss!
and seeeeeee! She did it!

nice kan? yang laki tuh, yang laki tuh! hensemmmmm! 
aku gunting tampal kat notice board!
sumber inspirasi lah konon! HAHA
this cartoon remind me of someone actually :(



memang tak lah aku nak lukis dengan kaki yang terangkat tuhhhh >_<

sumpah nice!

so, bila dah gunting-gunting, bagi kaler sikit, jadiklah macam nihhh!
kate wayang kulit! HAHA

someone said, "comel lah 'Seth Tan' Anis! HAHA

dengan beraninye aku pon jadiklah pencerita.
so, tak lah rasa malu sangat sebab semua perempuan!
and and and, finally we did it!!!
aku rase presentation kitorang run smoothly. Lagi pulak aku satu group dengan student from Indonesia! And she is the main character dalam presentation kitorang. Lepas habis presentation, ade orang komen " Dah macam tengok sinetron!" HAHA!

No comments:

 
COPYRIGHT@ASHIDAMDANUAR