Letak Tajuk Sendiri

Dengan muka berbedakkan bedak thanaka, dengan rambut ikat tepi atas belah kiri, aku mulakan taipan dengan lafaz 'Yawwww, ape cer Raya?'

Sedar tak sedar, Ramadhan bakal melabuhkan tirai. Pernah tak tertanya-tanya apa je yang diri sendiri dah buat untuk tingkatkan rohani dan jati diri sepanjang Ramdhan? Ala, sebenarnya bukan time Ramdhan je. Apa kalau time bulan Safar, Rejab amalan tak boleh nak ditingkatkan ke? Apa-apa pon, pucuk pangkalnya, diri kita sendiri. Kita punya hati, kita sendiri tau. Tepuk dada tanya iman. Ke mana hala tujuan kita lepas nih?

Okay, tak pernah bercita-cita untuk menjadi ustajah mahu pon pendakwah bebas. Saja nak bagi input di bulan Ramdhan. Haaa, sejak akhir akhir nih, aku mula berkecimpung dalam aktiviti memakai bedak sejuk. Gara-gara terpengaruh dengan Dilaaaaaa. 

Inilah dia rupa bedak tanaka.

Bedak tanaka nih tak silap ada 4 ke 5 jenis. Kalau korang beli tepi jalan, majoriti si penjual akan cakap, yang membezakan semua tuh adalah bau. Tapi sebenarnya SALAH!
Untuk peringkat umur aku, better guna kaler hijau. Ape khasiatnya? Eh, tanya encik google ye?  

Model tak berbayar >_< #nofilter
Tapi serius. Best pakai. Sejuk je rasa diaaaaaa!

Okay, itu cerita bedak tanaka. Sekarang nak ceghita yang aku dapat invitation dari MB Negeri Sembilan untuk Majlis Rumah Terbuka beliau. Ala aku tau ramai yang dapat, tapi sekati aku lah aku nak kecoh nak kepoh. HAHA. Adik aku kemain semangat ajak pegiiiii. Tengok ar cane. Kalau ajak Paan nih, mesti dia taknak. HAHA. Opssss. Sowiiii :(



Tapi kenapa NURUL ASAHIDA? 
Yang nih sumpah gua tak boleh terimaaaaaaaaaaaa!

Dan yang ini kali kedua aku try nak buat pavlova.

Pada mulanya nampak menjadik.
Lepas 30 minit, okay buang!
Dan aku takkan try lagi dah buat bende alah nih.
Susahhhhhhhhhhh!

Sampaikan banyak sangat cerita, tak tau nak letak tajuk ape. So, pandai pandai korang lah fikir tajuk sendiri. Tapi sebenarnya buat entry nih nak wish hari rayaaaaaaaaaaaaa. Dan dan dan, nak mintak maaf!
Here is my speech. Speech pon boleh.

So, dear everyone. Saya Nurul Ashida binti Md Anuar dengan serendah rendah diri, menyusun sepuluh jari memohon seribu keampunan dan kemaafan kat semua orang. Buat kengkawan kat Petra, sorry lama tak contact uolls. Untuk kengkawan UIA, dari semua kulliyyah (except KAED, sebab aku takde kawan budak KAED), sorry weh kalau aku gurau kasar, cakap main lepas, terkutuk dengan sengaja. Tergelak sampai buat korang sakit telinga. So sorryyyy mehhh. Untuk JASAian, heyy, forgive me?

Dan sebenarnya yang paling aku nak mintak maaf, adalah kat sorang budak perempuan nih. Well, if you read this (I bet you will read), I really don't have any intention at the first place to hate you, to make you feel isolated, to influence everyone to dislike you. Seriously. I just feel so curious. What actually make you feel that I'm your competitor? Are you trying to be me? It doesn't make sense at all. Yeah, back to the situation, I seek your apology. And Selamat Hari Raya. May you get your real happiness. I pray for you and do pray for me as well yawwwwwww :)


Raya tahun nih paling tak best, because only four of us yang beraya kat Muar. Eh I mean, from our family la. Sebab kakak yang sulung beraya kat Kelantan. Kakak kedua beraya kat KL. Memasing iku husband. So, only me, Haziq, Mak anad Ayah. Sobs Sobs. 
Nanti kalau aku kawen cemane??? Hiks



So HAPPY EID MUBARAK!
Jangan lupa ganti puasa hoiiiii.

p/s : Nanti Ayah i nak buat kenduri doa selamat + open house bulan lapan nih. Tapi tak tau lagi bila tarikhnyaaaaa. Do come! The more the merrier! Nanti i request ayam golek kat ayah i. Hehe.

No comments:

 
COPYRIGHT@ASHIDAMDANUAR